груші яблоко повидло
груші яблоко повидло
Please use this identifier to cite or link to this item: https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4140
Title: Роль емоційного інтелекту у формуванні рівня самооцінки у молоді
Other Titles: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» : спец. С4 «Психологія»
Authors: Пишенко, К. Д.
Keywords: Кафедра психології
Караджи О. С.
Психологія
емоційний інтелект
самооцінка
молодь
особистісний розвиток
емоційна компетентність
самосвідомість
психологічна діагностика
соціальна адаптація
емоційна саморегуляція
психологічне консультування
Issue Date: Jun-2025
Publisher: ЧНУ ім. Петра Могили
Abstract: Дослідження присвячене вивченню ролі емоційного інтелекту у формуванні рівня самооцінки у молоді, що становить актуальну проблему сучасної психологічної науки. Емоційний інтелект визначається як інтегративна здатність особистості до усвідомлення, розуміння та управління власними емоціями й емоціями інших людей, що включає емоційну самосвідомість, саморегуляцію, мотивацію, емпатію та соціальні навички. Самооцінка розглядається як складний психологічний феномен, що представляє ставлення особистості до себе, своїх можливостей і якостей, формуючись через процеси самопізнання та рефлексії під впливом соціального оточення. Молодіжний вік характеризується як критичний період формування особистісної ідентичності, коли відбувається активний розвиток самосвідомості та становлення системи самооцінювання. Теоретичний аналіз засвідчує існування тісного взаємозв'язку між рівнем емоційного інтелекту та формуванням адекватної самооцінки. Високий рівень емоційної компетентності сприяє кращому розумінню власних емоційних реакцій, допомагаючи молодій людині об'єктивно оцінювати свої можливості та забезпечуючи ефективне управління стресовими ситуаціями. Методологічна основа ґрунтується на системному підході до вивчення особистості з використанням комплексу психодіагностичних методик: тестування емоційного інтелекту за методикою Н. Холла, діагностику самооцінки за методикою Дембо-Рубінштейна та дослідження соціально-психологічних характеристик. Експериментальна частина передбачає емпіричне дослідження на вибірці молодих людей віком 18-25 років для виявлення специфічних особливостей взаємозв'язку між компонентами емоційного інтелекту та рівнем самооцінки. Практична значущість полягає в розробці науково обґрунтованих рекомендацій щодо розвитку емоційного інтелекту як засобу формування адекватної самооцінки у молоді. Результати можуть використовуватися в психологічному консультуванні, розробці корекційно-розвивальних програм та підготовці фахівців соціономічних професій. Новизна дослідження полягає в комплексному аналізі механізмів впливу емоційного інтелекту на самооцінку з урахуванням сучасних соціокультурних умов розвитку українського суспільства, що вносить вклад у розвиток теоретичних уявлень про роль емоційної компетентності в особистісному становленні молоді.
Description: Пишенко К. Д. Роль емоційного інтелекту у формуванні рівня самооцінки у молоді : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» : спец. С4 «Психологія» / К. Д. Пишенко ; ЧНУ ім. Петра Могили. – Миколаїв, 2025 . – 114 с.
URI: https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4140
Appears in Collections:Навчально-науковий медичний інститут

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пишенко_кваліфікац робота.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.