Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4140
Назва: | Роль емоційного інтелекту у формуванні рівня самооцінки у молоді |
Інші назви: | кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» : спец. С4 «Психологія» |
Автори: | Пишенко, К. Д. |
Ключові слова: | Кафедра психології Караджи О. С. Психологія емоційний інтелект самооцінка молодь особистісний розвиток емоційна компетентність самосвідомість психологічна діагностика соціальна адаптація емоційна саморегуляція психологічне консультування |
Дата публікації: | чер-2025 |
Видавництво: | ЧНУ ім. Петра Могили |
Короткий огляд (реферат): | Дослідження присвячене вивченню ролі емоційного інтелекту у формуванні рівня самооцінки у молоді, що становить актуальну проблему сучасної психологічної науки. Емоційний інтелект визначається як інтегративна здатність особистості до усвідомлення, розуміння та управління власними емоціями й емоціями інших людей, що включає емоційну самосвідомість, саморегуляцію, мотивацію, емпатію та соціальні навички. Самооцінка розглядається як складний психологічний феномен, що представляє ставлення особистості до себе, своїх можливостей і якостей, формуючись через процеси самопізнання та рефлексії під впливом соціального оточення. Молодіжний вік характеризується як критичний період формування особистісної ідентичності, коли відбувається активний розвиток самосвідомості та становлення системи самооцінювання. Теоретичний аналіз засвідчує існування тісного взаємозв'язку між рівнем емоційного інтелекту та формуванням адекватної самооцінки. Високий рівень емоційної компетентності сприяє кращому розумінню власних емоційних реакцій, допомагаючи молодій людині об'єктивно оцінювати свої можливості та забезпечуючи ефективне управління стресовими ситуаціями. Методологічна основа ґрунтується на системному підході до вивчення особистості з використанням комплексу психодіагностичних методик: тестування емоційного інтелекту за методикою Н. Холла, діагностику самооцінки за методикою Дембо-Рубінштейна та дослідження соціально-психологічних характеристик. Експериментальна частина передбачає емпіричне дослідження на вибірці молодих людей віком 18-25 років для виявлення специфічних особливостей взаємозв'язку між компонентами емоційного інтелекту та рівнем самооцінки. Практична значущість полягає в розробці науково обґрунтованих рекомендацій щодо розвитку емоційного інтелекту як засобу формування адекватної самооцінки у молоді. Результати можуть використовуватися в психологічному консультуванні, розробці корекційно-розвивальних програм та підготовці фахівців соціономічних професій. Новизна дослідження полягає в комплексному аналізі механізмів впливу емоційного інтелекту на самооцінку з урахуванням сучасних соціокультурних умов розвитку українського суспільства, що вносить вклад у розвиток теоретичних уявлень про роль емоційної компетентності в особистісному становленні молоді. |
Опис: | Пишенко К. Д. Роль емоційного інтелекту у формуванні рівня самооцінки у молоді : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» : спец. С4 «Психологія» / К. Д. Пишенко ; ЧНУ ім. Петра Могили. – Миколаїв, 2025 . – 114 с. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4140 |
Розташовується у зібраннях: | Навчально-науковий медичний інститут |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Пишенко_кваліфікац робота.pdf | 1.37 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.