груші яблоко повидло
груші яблоко повидло
Please use this identifier to cite or link to this item: https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1650
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮрікян, Ю. В.-
dc.date.accessioned2021-03-11T12:22:59Z-
dc.date.available2021-03-11T12:22:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1650-
dc.descriptionЮрікян Ю. В. Психолого-педагогічні засади розвитку відповідальності у підлітків : автореф. дип. роботи на здобуття освітнього ступеня «магістр»: спец. 231 «Соціальна робота» / Ю. В. Юрікян , ЧНУ ім. Петра Могили. - Миколаїв, 2021. - 14 с.uk_UA
dc.description.abstractМагістерська робота на здобуття наукового ступеня магістра соціальної роботи за спеціальністю 231 – Соціальна робота; Чорноморський національний університет ім. Петра Могили (м. Миколаїв), 2021. У магістерській роботі: досліджено основні проблеми розвитку відповідальності; розглянуто розвиток відповідальності підлітків як психолого-педагогічну проблему з точки зору динаміки її розвитку у підлітків, особливостей поєднання в ній індивідуального і суспільного аспектів, специфіки її проявів у підлітковому віці; охарактеризовано психологічні особливості становлення відповідальності підлітка в онтогенезі; теоретично обґрунтовано розвиток соціальної та автономної відповідальності у підлітків; з’ясовано особливості дисгармоній розвитку у період дорослішання підлітка; розглянуто відповідальність як базове підґрунтя розвитку почуття дорослості у підлітків; проаналізовано психолого-педагогічні засади розвитку відповідальності; охарактеризовано засоби вивчення відповідальності підлітків та можливості її корекції в школі; організовано психо-корекційну роботу з підлітками по самовихованню відповідальності. Актуальність розвитку відповідальності підлітків зумовлена сучасними соціальними змінами в суспільстві та пов’язана з тим, що перед людиною ставляться нові підвищені вимоги до її особистісно-суб’єктивних якостей таких як: самостійність, ініціативність та відповідальність – які допоможуть їй пристосуватися до змінних умов середовища і забезпечать особистісний розвиток. Натомість, недостатність уваги до зазначених аспектів призводить до ускладнень процесу адаптації підлітків до нових умов; дезорієнтують їх у нестандартних вимогах суспільства щодо їхньої поведінки. Це впливає на розвиток у підлітків ціннісного ставлення до себе, до інших, до суспільства та визначає нагальну потребу у формуванні їхньої відповідальності, оскільки підлітки демонструють прагнення до самоствердження у різних сферах життя як дорослі, але за своїм статусом, психофізичними можливостями та соціальним досвідом – вони ще залишаються дітьми. Науковці переконані, саме цей вік є визначальним, від якого залежить «чи буде мати молода людина щасливе майбутнє, чи виросте особою дуже чутливою і психічно-незрілою», з почуттям «невпевненості, неспокою і меншовартості». Відповідальність передбачає вимогливість до самого себе та інших людей; проявляється у творчому виконанні своїх внутрішніх і зовнішніх обов'язків, порівнянні своєї поведінки зі споконвічними еталонами моральності, людяності, вона виявляється у безкорисливій допомозі оточуючим тощо. Основою «внутрішнього закону» людини безумовно виступає совість, а тому коли власна поведінка не відповідає загальним особистісно-значущим нормам і вимогам суспільства, викликає у людини «муки совісті» і почуття провини, то ці чинники у майбутньому обмежують і стримують можливість безвідповідальних вчинків. На процес усвідомлення людиною відповідальності впливають пізнавальні та мотиваційні фактори, особливості характеру особистості, оточуюче середовище, засвоєні моральні норми, ціннісні орієнтації та певні допустимі межі, що складають основу подальших дій суб’єкта.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЧНУ ім. Петра Могилиuk_UA
dc.subjectавторефератuk_UA
dc.subjectмагістерська роботаuk_UA
dc.subjectсоціальна роботаuk_UA
dc.subjectЧубук Р. В.uk_UA
dc.subjectКафедра соціальної роботи, управління і педагогікиuk_UA
dc.subjectвідповідальністьuk_UA
dc.subjectпідлітокuk_UA
dc.subjectавтономна і соціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectдисгармонії розвиткуuk_UA
dc.subjectзасобиuk_UA
dc.subjectкорекціяuk_UA
dc.subjectсамовихованняuk_UA
dc.titleПсихолого-педагогічні засади розвитку відповідальності у підлітківuk_UA
dc.title.alternativeавтореферат магістерської дисертації на здобуття освітнього ступеня «магістр», спеціальність 231 «Соціальна робота»uk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Appears in Collections:Інститут державного управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
АВТОРЕФ Юрікян.pdf418.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.