груші яблоко повидло
груші яблоко повидло
Please use this identifier to cite or link to this item: https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2616
Title: Формування мотиваційних пріоритетів у спортсменів в танцювальному спорті
Other Titles: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 017 «Фізична культура і спорт»
Authors: Хаустова, А. С.
Keywords: кафедра олімпійського та професійного спорту
Довгань Н.
мотивація
мотиваційні пріоритети
пріоритетні напрямки
спортсмени-танцюристи
танцювальний спорт
motivation
motivational priorities
priority directions
athletes-dancers
dance sport
Issue Date: Feb-2023
Publisher: ЧНУ ім. Петра Могили
Abstract: Спортивно–бальні танці це складно–координаційний вид спорту, який тісно пов'язаний з мистецтвом рухів,хореографічною постановою та емоційно-мотиваційними ознаками. Питання фізичної, спеціальної технічної підготовки у тренувальному процесі та мотиваційних установок на перемогу у змаганнях спортсменів–танцюристів є одними з основних які привертають увагу багатьох фахівців даної галузі Особливо це актуально для танцювальних видів спортивної діяльності. Адже специфіка цієї спортивної діяльності полягає у найвищій мотивації, яка дозволяє піддавати себе багаторічним щоденним функціональним навантаженням з метою досягнення запланованого спортивного результату. Досягнення високої результативності у танцювальному виді спорті потребує постійного пошуку способів підвищення ефективності різних сторін спеціальної підготовленості. Аналіз формування мотиваційних пріоритетів на різних етапах підготовки спортсменів виявив, що дане питання потребує подальшого вивчення та розгляду, а саме, пошуку і сучасних інноваційних технологій, форм і методик для забезпечення як найкращого спортивного результату. Проте визначення чинників мотивації досягнення успіху на спортивну діяльність спортсмена до цього часу не були предметом спеціального наукового вивчення, що й зумовило вибір теми дослідження. Мета роботи – дослідити формування мотиваційних пріоритетів до занять танцювальним спортом у спортсменів. Завданнями дослідження є аналіз сучасних методів формування індивідуалізації тренувального процесу до занять танцювальним спортом , які розкривають особливості формування мотивації на різних етапах підготовки спортсменів, а саме : 1. Проаналізувати й узагальнити методологічні засади вивчення мотивації як важливого чинника спортивної діяльності. 2. Визначити поняття і сутність мотиваційних пріоритетів спортивної діяльності, особливості прояву мотивів та форм спрямованості особистості . 3. Провести емпіричне дослідження формування мотиваційних пріоритетів до занять танцювальним спортом у спортсменів. 4. Експериментально перевірити та обґрунтувати ефективність застосування методики формування мотиваційних пріоритетів танцюристів-спортсменів до тренувально-змагальної діяльності та перевірити її ефективність Предмет дослідження є формування мотиваційних пріоритетів до занять танцювальним спортом у спортсменів. Об’єкт дослідження – тренувальний процес спортсменів – танцюристів Методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури з проблем дослідження для виявлення, узагальнення й систематизації теоретичних підходів, педагогічний експеримент,педагогічне спостереження, педагогічне тестування, соціологічні методи дослідження, метод експертних оцінок,психологічні методи, на основі яких досліджено якісні й кількісні показники мотиваційної сфери спортсменів та доведено ефективність формувального експерименту; методи математичної статистики. У роботі розглянуто формування мотиваційних пріоритетів у спортсменів в танцювальному спорті, які спеціалізуються спортивно-бальними танцями Розкрито поняття «пріоритетні напрямки». Охарактеризовано такі поняття, як «мотив»,«мотивація» та «пріоритет», які є складовими дефініції «мотиваційний пріоритет,у якому тісно взаємодіють фізична, психічна, моральна і духовна основи. Науково обґрунтовано методику формування мотивації до занять спортивно-бальними танцями у спортсменів юнацького віку, до змісту якої входять спеціально підібрані засоби і методи, які впливають на формування пріоритетних мотивів у юнацького віку. Матеріали, отримані в процесі проведення дослідження можуть бути використані у якості робочих програм для « Клубів спортивно-бального танцю» підготовки юних спортсменів танцюристів, подальших наукових дослідженнях, складовою лекційного матеріалу навчальних дисциплін: «Інноваційні технології фізичного виховання у закладах вищої освіти», «Теорія і методика фізичного виховання» у закладах вищої освіти, « Психологія фізичного виховання і спорту». Матеріали дослідження та сформульовані висновки можуть використані для підвищення кваліфікації тренерів-викладачів ДЮСШ, викладачів фізичного виховання закладів вищої освіти, фахівців галузі фізичної культури і спорту. Ballroom dancing is a complex coordination sport that is closely related to the art of movement, choreography and emotional and motivational features. The issue of physical, special technical training in the training process and motivational attitudes to victory in competitions of athletes-dancers are among the main ones that attract the attention of many specialists in this field This is especially relevant for dance sports. After all, the specificity of this sports activity lies in the highest motivation, which allows you to expose yourself to many years of daily functional load in order to achieve the planned sports result. Achieving high performance in dance sports requires a constant search for ways to improve the effectiveness of various aspects of special training. The analysis of the formation of motivational priorities at various stages of training athletes revealed that this issue requires further study and consideration, namely, the search for modern innovative technologies, forms and methods to ensure the best sports results. However, determining the motivation factors for achieving success in the sports activities of an athlete have not been the subject of a special scientific study until now, which led to the choice of the research topic. The purpose of the work is to investigate the formation of motivational priorities for dancing sports among athletes. The tasks of the research are the analysis of modern methods of forming the individualization of the training process for dance sports, which reveal the peculiarities of the formation of motivation at various stages of the training of athletes, namely: 1. To analyze and generalize the methodological foundations of the study of motivation as an important factor in sports activity. 2. To determine the concept and essence of motivational priorities of sports activities, features of the manifestation of motives and forms of personality orientation. 3. To conduct an empirical study of the formation of motivational priorities for practicing dance sports among athletes. 4. Experimentally verify and justify the effectiveness of applying the method of forming motivational priorities of dancers-athletes to training and competition activities and verify its effectiveness The subject of the study is the formation of motivational priorities for dancing sports among athletes. The object of research is the training process of sportsmen and dancers Research methods: analysis of scientific and methodical literature on research problems for the identification, generalization and systematization of theoretical approaches, pedagogical experiment, pedagogical observation, pedagogical testing, sociological research methods, the method of expert evaluations, psychological methods based on which qualitative and quantitative indicators of the motivational sphere were studied athletes and the effectiveness of the formative experiment was proven; methods of mathematical statistics. The paper examines the formation of motivational priorities among athletes in dance sports who specialize in sports and ballroom dancing. The concept of "priority directions" is revealed. Such concepts as "motive", "motivation" and "priority" are characterized, which are components of the definition "motivational priority, in which physical, mental, moral and spiritual foundations closely interact. The method of formation of motivation for sports and ballroom dance classes among youth athletes is scientifically substantiated, the content of which includes specially selected means and methods that influence the formation of priority motives in youth. The materials obtained in the process of conducting the research can be used as work programs for "Sports and Ballroom Dance Clubs" for the training of young sportsmen and dancers, further scientific research, a component of the lecture material of educational disciplines: "Innovative technologies of physical education in institutions of higher education", "Theory and methods of physical education" in institutions of higher education, "Psychology of physical education and sports". Research materials and formulated conclusions can be used to improve the qualifications of trainers-teachers of the State University of Higher Education, physical education teachers of higher education institutions, specialists in the field of physical culture and sports.
Description: Хаустова А. С. Формування мотиваційних пріоритетів у спортсменів в танцювальному спорті : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 017 «Фізична культура і спорт» / А. С. Савченко ; ЧНУ ім. Петра Могили . – Миколаїв, 2023. – 86 с.
URI: https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2616
Appears in Collections:Факультет фізичного виховання і спорту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хаустова А. С..pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.