Please use this identifier to cite or link to this item:
https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3914
Title: | Арт-терапія як метод боротьби зі стресом у дітей дошкільного віку |
Other Titles: | кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» |
Authors: | Гречко, А. О. |
Keywords: | кафедра психології Психологія Остополець І. Ю. арт-терапія стрес діти дошкільного віку психічне здоров’я психологічна підтримка art therapy stress preschool children mental health |
Issue Date: | Dec-2024 |
Publisher: | ЧНУ ім. Петра Могили |
Abstract: | Діти дошкільного віку часто переживають стрес через сімейні труднощі, переїзди чи адаптацію до нового середовища, що впливає на їх здоров’я та розвиток. Арт-терапія є актуальним і ефективним засобом психологічної підтримки та зняття стресу. Робота включає огляд теоретичних основ арт-терапії як окремого напряму в психології та психотерапії, а також аналіз природи стресу, його причин і основних проявів. Розглянуто такі методи арт-терапії, як малювання, музикотерапія, драматерапія та інші творчі техніки, їх роль та ефективність у терапевтичній роботі. Значна увага приділена історичному розвитку арт-терапії, її теоретичним основам і сучасному застосуванню в профілактиці та лікуванні стресових розладів. Практична частина роботи присвячена аналізу ефективності арт-терапії для зниження стресу. В рамках експерименту із залученням арт-терапевтичної програми оцінювалися зміни в емоційному стані дітей за допомогою анкетування, спостереження та інтерв’ювання. Результати підтвердили, що програма значно знижує рівень стресу та покращує емоційний стан учасників. На основі аналізу літератури та емпіричних даних підтверджено позитивний вплив арт-терапії на зниження стресу у дошкільників. Рекомендується впроваджувати арт-терапевтичні програми в дошкільних закладах для підтримки психічного здоров’я та розвитку дітей. Preschool children often experience stress due to family difficulties, relocation, or adaptation to a new environment, which impacts their health and development. Art therapy is a relevant and effective method of psychological support and stress relief. This work includes a review of the theoretical foundations of art therapy as a separate field in psychology and psychotherapy, along with an analysis of the nature of stress, its causes, and main manifestations. The study examines various methods of art therapy, such as drawing, music therapy, drama therapy, and other creative techniques, emphasizing their role and effectiveness in therapeutic practice. Significant attention is given to the historical development of art therapy, its theoretical foundations, and its modern applications in the prevention and treatment of stress disorders. The practical part of the work focuses on analyzing the effectiveness of art therapy in reducing stress. Within the framework of the experiment, an art therapy program was implemented, and changes in the emotional state of children were evaluated through surveys, observations, and interviews. The results confirmed that the program significantly reduces stress levels and improves participants' emotional states. Based on the analysis of literature and empirical data, the positive impact of art therapy on reducing stress in preschool children was confirmed. It is recommended to implement art therapy programs in preschools to support children's mental health and overall development. |
Description: | Гречко А. О. Арт-терапія як метод боротьби зі стресом у дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» / А. О. Гречко ; ЧНУ ім. Петра Могили. - Миколаїв, 2024. - 120 с. |
URI: | https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3914 |
Appears in Collections: | Навчально-науковий медичний інститут |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кваліфікаційна робота Гречко А..pdf | 3.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.