Please use this identifier to cite or link to this item:
https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3932
Title: | Психологічні особливості профорієнтаційної роботи зі старшокласниками |
Other Titles: | кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» |
Authors: | Неннова, Є. С. |
Keywords: | кафедра психології Психологія Литвинчук Л. М. профорієнтація старшокласники професійний вибір психологічні особливості ринок праці профорієнтаційні методики психодіагностика самовизначення професійні уподобання career guidance high school students professional choice psychological characteristics labor market career guidance methods psychodiagnostics self-determination |
Issue Date: | Dec-2024 |
Publisher: | ЧНУ ім. Петра Могили |
Abstract: | Магістерська робота присвячена всебічному аналізу психологічних особливостей профорієнтаційної роботи зі старшокласниками в умовах сучасної системи освіти. Актуальність дослідження обумовлена зростаючою необхідністю підвищення ефективності профорієнтаційних заходів, які допомагають молоді зробити свідомий вибір професійного шляху. У роботі висвітлено концептуальні основи профорієнтації, зокрема її мету, завдання та методи, а також обґрунтовано вплив соціально-економічних і психологічних чинників на процес професійного самовизначення. Теоретична частина дослідження охоплює аналіз сучасних підходів до профорієнтації, розкриває роль педагогів, психологів та батьків у сприянні формуванню професійних уподобань старшокласників. Проаналізовано ключові аспекти, такі як когнітивні, емоційні та мотиваційні фактори, що визначають успішність профорієнтаційної роботи. Емпірична частина включає використання психодіагностичних інструментів, зокрема методики Холланда та анкети професійних інтересів, для оцінки професійних уподобань учнів старшого шкільного віку. Результати дослідження виявили вплив особистісних особливостей, соціального середовища та умов сучасного ринку праці на професійний вибір старшокласників. У роботі також акцентується увага на проблемах, які виникають у профорієнтаційній роботі з учнями різних соціальних груп, та окреслюються перспективи вдосконалення цієї роботи. Розроблено рекомендації щодо застосування інтерактивних та інноваційних методів профорієнтаційної роботи, включаючи проєктні й ігрові технології, а також індивідуальні та групові консультації. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні психологічних характеристик, що впливають на професійний вибір старшокласників, та у вдосконаленні методичних підходів до проведення профорієнтаційних заходів. Практичне значення роботи полягає в можливості використання отриманих результатів для покращення якості профорієнтаційної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, що сприятиме ефективнішому професійному самовизначенню учнів. The master's thesis is devoted to a comprehensive analysis of the psychological features of career guidance work with high school students in the modern education system. The relevance of the study is due to the growing need to increase the effectiveness of career guidance activities that help young people make a conscious choice of a professional path. The paper highlights the conceptual foundations of career guidance, including its purpose, objectives and methods, and substantiates the influence of socio-economic and psychological factors on the process of professional self-determination. The theoretical part of the study covers the analysis of modern approaches to career guidance, reveals the role of teachers, psychologists and parents in promoting the formation of professional preferences of high school students. The key aspects, such as cognitive, emotional and motivational factors that determine the success of career guidance work, are analyzed. The empirical part includes the use of psychodiagnostic tools, in particular the Holland Method and the questionnaire of professional interests, to assess the professional preferences of high school students. The results of the study revealed the influence of personal characteristics, social environment and conditions of the modern labor market on the professional choice of high school students. The work also focuses on the problems that arise in career guidance work with students from different social groups and outlines prospects for improving this work. Recommendations for the use of interactive and innovative methods of career guidance, including project and game technologies, as well as individual and group counseling, have been developed. The scientific novelty of the study is to identify the psychological characteristics that influence the professional choice of high school students and to improve methodological approaches to career guidance activities. The practical significance of the work lies in the possibility of using the obtained results to improve the quality of career guidance work in secondary schools, which will contribute to more effective professional self-determination of students. |
Description: | Неннова Є. С. Психологічні особливості профорієнтаційної роботи зі старшокласниками : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» / Є. С. Неннова ; ЧНУ ім. Петра Могили. - Миколаїв, 2024. - 102 с. |
URI: | https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3932 |
Appears in Collections: | Навчально-науковий медичний інститут |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Магістерська робота Неннова Є..pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.