Please use this identifier to cite or link to this item:
https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3933
Title: | Гештальт-терапія як метод психологічної корекції синдрому жертви у молодих жінок |
Other Titles: | кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» |
Authors: | Ніколаєва, В. Л. |
Keywords: | кафедра психології Психологія Караджи О. С. синдром жертви емоційна стійкість віктимна поведінка психологічна корекція гештальт-терапія молоді жінки victim syndrome emotional resilience victim behavior Gestalt therapy psychological correction young women |
Issue Date: | Dec-2024 |
Publisher: | ЧНУ ім. Петра Могили |
Abstract: | У дипломній роботі здійснено теоретичне узагальнення проблеми синдрому жертви у молодих жінок та вирішення актуальної наукової проблеми його психологічної корекції за допомогою гештальт-терапії, оцінено стан її розробленості в сучасній психології. З’ясовано особливості синдрому жертви у молодих жінок, його ключові характеристики, зокрема схильність до віктимної поведінки, емоційної залежності та низького рівня саморегуляції. Визначено основи гештальт-терапії як методу психологічної корекції, включаючи принципи усвідомленості, відповідальності, інтеграції досвіду та роботу з фізичними почуттями. Виокремлено та схарактеризовано переваги та особливості використання гештальт-терапії у роботі з молодими жінками, які мають схильність до синдрому жертви, зокрема її здатність сприяти розвитку емоційної стійкості, підвищенню самооцінки та формуванню активної життєвої позиції. Розроблено програму психокорекційної роботи на основі гештальт-терапії, спрямовану на подолання синдрому жертви у молодих жінок. Програма включає групові методи терапії, орієнтовані на самопізнання, роботу з емоціями, а також усвідомлення власних потреб і цінностей. Вивчено ефективність гештальт-терапії у подоланні синдрому жертви шляхом проведення емпіричного дослідження. Верифіковано результати програми, які свідчать про зниження рівня віктимної поведінки, підвищення рівня усвідомленості та емоційної саморегуляції. In the thesis, a theoretical generalization of the problem of the victim syndrome in young women and the resolution of the relevant scientific problem of its psychological correction through Gestalt therapy were carried out, assessing the current state of its development in modern psychology. The features of the victim syndrome in young women were identified, along with its key characteristics, including a tendency toward victim behavior, emotional dependence, and low self-regulation. The foundations of Gestalt therapy as a method of psychological correction were determined, including the principles of awareness, responsibility, experience integration, and working with physical sensations. The advantages and specific features of using Gestalt therapy in working with young women prone to victim syndrome were highlighted and described, particularly its ability to foster emotional resilience, increase self-esteem, and develop an active life position. A psychocorrectional program based on Gestalt therapy was developed, aimed at overcoming the victim syndrome in young women. The program includes group therapy methods focused on self-awareness, emotional work, and the recognition of personal needs and values. The effectiveness of Gestalt therapy in overcoming the victim syndrome was studied through empirical research. The results of the program were verified, showing a reduction in the level of victim behavior, an increase in awareness, and improved emotional self-regulation. |
Description: | Ніколаєва В. Л. Гештальт-терапія як метод психологічної корекції синдрому жертви у молодих жінок : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» / В. Л. Ніколаєва ; ЧНУ ім. Петра Могили. - Миколаїв, 2024. - 95 с. |
URI: | https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3933 |
Appears in Collections: | Навчально-науковий медичний інститут |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кваліфікаційна робота Ніколаєва В..pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.