Please use this identifier to cite or link to this item:
https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3967
Title: | Психологічні засади інформаційного перевантаження в епоху цифрових медіа |
Other Titles: | кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» |
Authors: | Шульган, С. В. |
Keywords: | кафедра психології Психологія Земляна Ю. А. |
Issue Date: | Dec-2024 |
Publisher: | ЧНУ ім. Петра Могили |
Abstract: | У роботі розглядається актуальна проблема впливу інформаційного перевантаження на когнітивні та психоемоційні процеси людини в умовах сучасного цифрового середовища. У роботі проаналізовано наукові підходи до визначення цього феномену, виявлено його основні причини та наслідки, зокрема зниження здатності до критичного мислення, розвиток інформаційного стресу, емоційного вигорання та депресивних станів. У теоретичній частині дослідження описано психологічні аспекти впливу інформаційного перевантаження, зокрема механізми виникнення інформаційного стресу, феномени "паралічу аналізу" та "страху втратити важливу інформацію" (FOMO), а також вплив цифрових медіа на критичне мислення. Емпіричний розділ включає методологічний аналіз та результати дослідження впливу інформаційного перевантаження на психоемоційний стан та когнітивні функції різних груп респондентів. Виявлено зв’язок між рівнем інформаційного перевантаження та зниженням когнітивних показників, що ускладнює прийняття рішень і веде до емоційного виснаження. Робота містить рекомендації з розвитку навичок критичного мислення, інформаційної грамотності та управління інформаційними потоками для мінімізації негативного впливу цифрового перенасичення. Практична значущість дослідження полягає у можливості використання отриманих результатів для створення освітніх програм, спрямованих на підвищення інформаційної стійкості користувачів цифрових медіа. The work titled "Psychological Foundations of Information Overload in the Era of Digital Media" examines the relevant issue of the impact of information overload on human cognitive and psycho-emotional processes in the context of the modern digital environment. The study analyzes scientific approaches to defining this phenomenon, identifies its primary causes and consequences, including a decline in critical thinking abilities, the development of information stress, emotional burnout, and depressive states. The theoretical part of the research describes the psychological aspects of information overload, particularly the mechanisms behind information stress, the phenomena of "analysis paralysis" and "fear of missing out" (FOMO), as well as the influence of digital media on critical thinking. The empirical section includes a methodological analysis and the results of a study on the impact of information overload on the psycho-emotional state and cognitive functions of various respondent groups. A relationship is established between the level of information overload and the decline in cognitive performance, which complicates decision-making and leads to emotional exhaustion. The work provides recommendations for developing critical thinking skills, information literacy, and managing information flows to minimize the negative effects of digital oversaturation. The practical significance of the research lies in the potential use of its findings to develop educational programs aimed at enhancing the information resilience of digital media users. |
Description: | Шульган С. В. Психологічні засади інформаційного перевантаження в епоху цифрових медіа : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» : спец. 053 «Психологія» / С. В. Шульган ; ЧНУ ім. Петра Могили. - Миколаїв, 2024. - 110 с. |
URI: | https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3967 |
Appears in Collections: | Навчально-науковий медичний інститут |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кваліфікаційна робота Шульган С..pdf | 1.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.